۱۳۸۸ بهمن ۲۰, سه‌شنبه

یک هنرمند : 5 - کویی زیوون Cui Xiuwen

تصویری که امروزه از کشور چین در ذهن داریم بیشتر حال و هوای اقتصادی دارد و کمتر به رشد فزاینده فرهنگی چین اندیشیده ایم و نقش غیر قابل انکار ش در دنیای هنر.
پس از معرفی یو مین یو نقاش معاصر چین اینبار قصد دارم یکی از زنان هنرمند معاصر چین را معرفی کنم که همچون باقی هنرمندانی که تحت عنوان یک هنرمند در اینجا معرفی می شود در ایران نام شناخته شده ای نیست .
در سال 1970 در استان هرلوگ جیانگ پا به عرصه زندگی نهاد . تحصیلاتش را در رشته هنرهای زیبا تا مقطع کارشناسی ارشد در سال 1996 ادامه داد.از سال 2000 تا کنون در بسیاری از نمایشگاههای بین المللی در سراسر دنیا شرکت کرد . در آثارش از رسانه های متنوعی چون نقاشی عکاسی و ویدیو و گاه نیز از تلفیق و ترکیب آنها استفاده می کند .
در آثار اخیرش برخلاف گذشته که بیشتر به نقدی اجتماعی می پرداخت رو به جهان زنانگی نهاده و بیشتر مفاهیمی چون بارداری و مادر بودن الهام بخش آثارش می باشند.

۵ نظر:

اسحق فتحیdani7kel.persianblog.ir گفت...

سلام فرخ جان ممنونم از پیامها و راهنمایی های بسیار دوستانه و در عین حال دقیقت شاهین هم تورو سلام بارون میکنه آره منم پیام آبجی زهرا رو دیدم یادش بخیر دوران دانشجویی در مورد کارها توضیحاتت خیلی درست بود اصل کار کنتراست بسیار کمتری داره اما توی عکس تیره روشنی ها زیاد شدن در مورد این پستت هم باید بگم که عنصر ظرافت زنانه از باقی عناصر پر رنگ تره و سوردالیسم کودکانه ای داره به گمانم که کارها رو دوست داشتنی کرده ایول -زنده باشی رفیق

Armin Ebrahimi گفت...

نه مهدي جان، هنوز آلبومي جمع منتشر نكرده‌ام. اين كار هم اگر همه‌چيز جور در بيايد به شكل غيررسمي و از طريق نت پخش مي‌شود.

اسحق فتحیdani7kel.persianblog.ir گفت...

من از ترکیب کار آخر خیلی خوشم اومد

اسحق فتحیdani7kel.persianblog.ir گفت...

درود بر فرخ و مهدی و آرشین عزیز
آمدم نبودید
و باد چرخ میزد میان شاخه ها خیس!!
تا بهار ...!
بدرود

اسحق فتحیdani7kel.persianblog.ir گفت...

سلام فرخ جان ممنونم ازت لطف داری اینها رو تازه نوشته ام جدیدند و البه همانطور که گفتی متفاوت است هم در زبان وهم در فضا سازی زنده باشی رفیق