۱۳۸۸ آبان ۲۱, پنجشنبه

معرفی فیلم

زمانی بود که فکر می کردم هنر سینما به پایان راه خود رسیده است . فکر میکردم که سینمای هنری محدود به دوره زمانی و افرادی خاص می گردد . سالهاست که از آن روزها می گذرد و بطور مرتب با آثار سینمایی روبرو می شوم که به لحاظ هنری بسیار ارزشمندند . اگرچه شاهکارهایی در تاریخ سینما موجودند که دست نیافتنی به نظر می رسند اما آثار جدید سینما نیز جایگاه خاصی دارند که نباید نادیده گرفته شوند . در این بخش که به همین ترتیب ادامه خواهد داشت به معرفی برخی آثار چند سال اخیر سینما می پردازم که خصوصا" در کشور ما کمتر دیده و مورد توجه واقع شده اند .
1 - Lilija 4-Ever(لیلیا برای همیشه)
این فیلم محصول سال 2002 سوئد به کارگردانی لوکاس مودیسون است . فیلم دارای درونمایه ای بسیار تلخ درباره زندگی سخت دختریست که به سرنوشت شومی دچار می شود . فیلم باظرافت و دقت خاصی ساخته شده است . فضای فیلم و نوع ساختاری آن ، آثار ماندگار برادران داردن را در ذهن تداعی می کند . صحنه های مربوط به رویاهای لیلیا در فیلمی اینچنین واقع گرایانه بسیار دیدنی بر اثر جای گرفته است . در کل مجموعه ای از عوامل ، فیلمی تاثیرگذار را پدید آورده است .
2 - Nao Por Acaso(نه بوسیله شانس)
فیلمی ساخته فیلیپ بارچیفسکی از کشور برزیل به سال 2007 است . موضوع آن پیرامون زندگی شخصیتهای داستان در قبل و بعد یک حادثه می گذرد . در اصل فیلم به دوبخش و دو داستان مجزا تقسیم می شود که در یک نقطه و آنهم یک حادثه با هم ارتباط پیدا می کنند . چند اثر خوب از این دست را در این چند ساله دیده ام . بازیهای قابل قبول بازیگران نیز بر جلوه این فیلم افزوده است .
3 - La Ragazza Del Lago(دختری کنار برکه)
دختری کنار برکه فیلمی است که توسط آندره مولایولی به سال 2007 در کشور ایتالیا ساخته شده است . فیلمیست از ژانر پلیسی که به ماجرای قتل دختری در دهکده ای در ایتالیا می پردازد . فیلم در حین پیشرفت زمانی خود به درون شخصیتهای داستان نفوذ نموده تا اندازه ای که دنبال نمودن زندگی افراد دهکده موضوع اصلی اثر را به حاشیه می راند . اثری است در نوع خود قابل قبول و دیدنی .

۸ نظر:

sophie گفت...

خیلی خوبه نوشتن دربارهء فیلم‌های باارزش اما مهجوری که کمتر کسی می‌بینه و پیشنهاد می‌ده. ممنون. فقط کاش مفصل‌تر فیلم‌ها رو توصیف می‌کردی. من اسم هیچ‌کدوم رو نشنیده بودم

مهدی کتابفروش گفت...

قصد داشتم بیشتر توضیح بدم ولی گفتم شاید روشن شدن بیشتر موضوع از جذابیت دیدن فیلم کم کنه . ولی دفعه بعد بیشتر توضیح میدم . مرسی از اینکه نظر گذاشتی .

جزیره در کهکشان گفت...

سلام
من تنبل هنوز تردید رو ندیدم .
من گرفتار هنوز اکتبر رو ندیدم .
من بیشعور این چهار تا فیلمی که معرفی کردی رو ندیدم .
اما برای همه اش دلیل دارم آخه
من توی این مدت اون قدر گرفتار بودم که کسی باورش نمیشه ... اکتبر رو ندیدم چون قطعه ی اکتبر رو نصفه زدم و بهش حس دارم . اکتبر رو ندیدم چون از هر چیزی که من رو یاد اکتبر و شوروی بندازه گیز میشم . این چهار تا فیلم آخر رو که ندیدم هیچ تردید رو هم ندیدم ....




میس شانزه لیزه
در ضمن سوفی راس میگه خیلی کوتاه به توضیح و معرفی فیلم ها پرداختی .

مهدی کتابفروش گفت...

به به . چطوری میس شانزه لیزه تنبل گرفتار ؟ این فیلمهایی که معرفی می کنم کمتر دیده شدن . دلیل معرفیشون هم همین بوده . به فکر باش گرفتاریهاتو زودتر برطرف کنی ، البته اگر ناخوشایندن . باشه بیشتر توضیح خواهم داد . مرسی که سر زدی .

goodarz گفت...

سلام رفیق
چند وقتی هست که مخاطب وبلاگت هستم . با پست قبلی که در مورد آیزنشتاین بود بیشتر از این پستت ارتباط برقرار کردم .این نوع معرفیها توی اکثر سایتها یافت میشن .




خیلی خوشحال میشم به وبلاگ من هم سری بزنی.
closeup-88.persianblog.com

مهدی کتابفروش گفت...

مرسی گودرز جان از اظهار نظرت . معرفی فیلم رو از اون جهت گذاشتم که حس کردم که فیلم خوبی اگر میبینم بهتره به دوستان سینمایی معرفی کنم تا اونهاهم اگر ندیدند تهیه کنن و ببینن . کلا" هم به معرفی فیلمهایی می پردازم که کمتر دیده شدن ولی در سطح قابل قبولیند . شاید یکی دوتا پست بعدی از من نباشه ولی حتما" با یک کارگردان/یک فیلم به زودی به روز خواهم بود .

نادي گفت...

سلام
اسم اون دوتا فيلم اولي رو نشنيده بودم تو تورنت سرچشون كردم ببينم براي دانلود موجود هستند ديدم هستند! خوشحال شدم. كلاً فيلم هايي كه مال اروپا هستند به دليل خاص بودنشون رو خيلي مي پسندم. اين فكر خوبيه كه اينجا فيلم هايي رو معرفي مي كني كه كمتر درباره شون تو بلاگ هاي ديگه مطلب هست. درود بر تو رويه خوبي در پيش گرفتي من نيز گاهي اين كارو مي كنم چون فكر مي كنم لذتي داره شر كردن چيزهاي كه علاقه داري با ديگران
شادزي

مهدی کتابفروش گفت...

سلام نادی جان
ممنون از اینکه سر زدی . فیلمهایی که اینجا معرفی میکنم رو از همین شبکه دی وی دی تهیه میکنم و جزء دانلودی ها نیستند . فیلم اول نسبت به دو فیلم دیگه فیلم بهتریه . فیلم دوم هم فیلم متوسطیه ولی قابل قبوله .