۱۳۸۸ دی ۱۸, جمعه

یک هنرمند : 5 - آنتونی براون Anthony Brown

آنتونی براون تصویرگری شناخته شده در زمینه ی کتاب کودک است. وی متولد انگلستان و فارغ التحصیل کالج لیدز است. درسال 2000 او اولین تصویرگر انگلیسی بود که جایزه هانس کریستسن اندرسون را به خود اختصاص داد. تصاویر بی بدیل وی برای هر مخاطبی جذاب است و مخاطب در هر گروه سنی میتواند با آنها ارتباط برقرار نماید . دو مشخصه بارز کارهای این تصویرگر استفاده از شخصیت میمون در کارهایش و اقتباس از کارهای نقاشان مشهور است (به خصوص آثار سوریالیست ها) . نکته دوم شاید او را در حیطه ی تصویرگری پست مدرن قرار دهد . این هنرمند خوش فکر با خلاقیتی قابل تحسین آثار هنرمندان برجسته را با خلاقیتی ستودنی چنان وارد کارهای خود میکند که کودک بدون آنکه آگاهی داشته باشد وارد دنیای هنر و فلسفه میشود و حتی اگر با چنین تصاویری برخورد نکرده باشد آنتونی براون با مهارتی عجیب آنها را در ناخودآگاه کودکان مخاطب خود حک میکند . زمانی نه چندان دور با دیدن تصاویر اصلی مخاطب حسی آشنا و خوشایند را تجربه می کند و با این آثار بیگانه نیست .

۹ نظر:

نادی گفت...

ارتباطی با تصویرهاش نمیتونم برقرار کنم شاید چون این ها مخاطبانش از گروه سنی دیگری هستند! شاید هم فرهنگ دیگر
این آقا فقط میمون رو تصویر سازی می کنند یا اینکه این ها کلاً مربوط به یک کتاب هستند؟

ناشناس گفت...

کارای جالبیه ! من خیلی لذت بردم.

اسحق فتحیdani7kel.persianblog.ir گفت...

درود- اطلاعات خوبی بود ممنونم -اما من از کارهای اکپرسیونیستها چیزی را ندیدم -زنده باشید

اسحق فتحیdani7kel.persianblog.ir گفت...

زنده باشی فرخ جانم ممنونم از اینکه به من سر میزنی -بدرود

فرخ نورونی گفت...

خوش به حال بچه هایی که با کتابهای انتونی براون بزرگ میشن. هر چند زمان کودکی ما هم هنرمندان خیلی خوبی کار تصویرسازی می کردند.زرین کلک /مثقالی و ..

آرشین گفت...

نادی جان اینکه این هنرمند به تصویر کردن میمون خیلی علاقه داره به این علته که خودش در کودکی یک میمون داشته. اما همه ی کارهاش هم میمون نیست. کتابهایی هم داره که از تصویر میمون استفاده نکرده. شاید تصاویری که گذاشته ام از کتابهای مختلفشه. مطمینم که اگر تصاویر یک کتابشو ببینی حتما ارتباط برقرار میکنی اما در اینترنت به تمام اونها نمیشه دسترسی داشت و این کتابها هم در ایران موجود نیست. اگر بتونم سعی میکنم که دوباره تصاویر دیگری از این هنرمند بگذارم. بهرحال ممنون از نظرت.

آرشین گفت...

دانی جان منظور سوریالیستها بود که مثلا از کارهای دکریکو دالی یا مگریت استفاده کرده. مثلا در تصویری که روی مبل نشسته و رویاپردازی میکنه تابلوی پشتش اثر مگریت هست. اگر از اقتباسهاش بتونم دانلود کنم حتما روی وبلاگ میذارم. بهرحال ممنون که سرمیزنی

nazanin گفت...

سلام دوست عزیز
ممنون که به وبلاگم سر زدی
خوشحالم با وبلاگت آشنا شدم این همه مطلب خوب ذوق زده شدم و خوشحال می شم از نظراتت استفاده کنم
الان باید فقط وقت بذارم و مطالب رو بخونم

اسحق فتحیdani7kel.persianblog.ir گفت...

آرشین عزیز ممنونم از آمدنت و پیام زیبایت زنده باشید